1. Home
  2. Nyugták
  3. Nav ellenőrzésem van

Nav ellenőrzésem van

Ha NAV ellenőrzésed van, ezt a bejegyzést elolvasva segítünk benne. Felhasználói dokumentációnk ezen részében megismerheted mi a teendő egy esetleges NAV ellenőrzés folyamán. A dokumentációt ismertesd az ellenőrzést végző szakemberrel. 

1. Az Invee alkalmazás használata:

Az Invee elektronikus nyugta készítő alkalmazás használatával NAV által elfogadott elektronikus nyugta állítható ki.

Az Invee okostelefonon használható. A regisztrációs folyamat alkalmával az alklamazás lekéri a felhasználó adatait (cégnév, székhely, adószám) a NAV-tól és megjeleníti őket. Ezt követően kezdődik az elektronikus nyugta készítése.

2. Az elektronikus nyugták adattartalma és hitelesítése:

Minden egyes nyugtakészítésnél – papírnyugta helyett – minősített elektronikus aláírással hitelesített PDF fájl készül. A sorszámmal ellátott elektronikus nyugta tartalmazza a szolgáltató adatait (cégnév, székhely, adószám), a szolgáltatás elnevezését, darabszámát, bruttó értékét, valamint a kiállítás dátumát. 

Az elektronikusan elkészült nyugta PDF formátumban, e-mailben kerül kiküldésre a szolgáltatást igénybevevő számára, illetve nyomtatható pl. blokknyomtatóval.

Az Invee alkalmazás készpénzes és bankkártyás fizetés esetén egyaránt használható.

3. Az elektronikus nyugták megőrzése:

Az elektronikus aláírással hitelesített nyugták egy biztonságos központi szerveren tárolódnak és minden hónap utolsó napján kiküldésre kerülnek a szolgáltató számára, egy Excel fájlban. Az aktuális havi nyugtákat tartalmazó Excel fájl saját gépre vagy okostelefon készülékre történő lementése és rendszerezése kiváltja a papír nyugtatömbök tárolását és szigorú számadású nyomtatványon történő vezetését.

Az elektronikusan kiállított nyugták az Invee felhőben mindig elérhetőek a szolgáltató számára. 

Év végén az adott évre vonatkozó összes nyugta kiküldésre kerül a szolgáltató számára egy időbélyeggel ellátott ZIP fájlban, ami 10 évig megőrzi hitelességét.

 Másolatkészítés és megőrzés

„17. § (1) A számlázó programmal előállított és papírra nyomtatott számla, valamint a számítógéppel előállított és papírra nyomtatott nyugta kibocsátónál maradó példánya – papírra nyomtatás helyett – elektronikus adatállományként is megőrizhető, feltéve, hogy a megőrzés a digitális archiválás szabályairól szóló 1/2018. (VI. 29.) ITM rendelet rendelkezései szerint történik.”

Nyugta ellenőrzés

„18. § (1) Az elektronikus formában megőrzött számla és nyugta ellenőrzése során az adóalany köteles az adóhatóság részére

a) a helyszínen biztosítani a számla és a nyugta olvashatóságához szükséges technikai eszközöket,

b) rendelkezésre bocsátani az a) pontban említett eszközök használatára vonatkozó dokumentációt, továbbá

c) megadni az a) pontban említett eszközök használatához szükséges felvilágosítást.”

4. Mikor használható az Invee elektronikus nyugta készítő alkalmazás?

Olyan tevékenységi kört folytatásához, amely nyugtaadási kötelezettséggel jár, de nem pénztárgép használathoz kötött. 

900.000,- Ft alatti ügyleteket bonyolítasz le, a vevőid magánszemélyek, a teljesítéskor készpénzben vagy bankkártyával fizetnek, és nem kérnek számlát.

Minden esetben az alkalmazás felhasználójának felelőssége annak megítélése, hogy ilyen módon állathat-e ki elektronikus nyugtát.

5. Az Invee elektronikus nyugtakészítő alkalmazás funkciói:

A Invee elektronikus nyugta készítő alkalmazás funkciói a felhasználói dokumentáció további részeiben ismerhetők meg, a műveletek nevével megjelölve találhatóak. 

Updated on 2024.01.09.

Was this article helpful?

Related Articles

Leave a Comment